شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه موسیقی یاوران به رهبری و آهنگسازی نوشین عقیقی خواهد نواخت. یاوران در این اجرا قطعاتی در دستگاه‌های شور و اصفهان می‌نوازند.

در بخش نخست که براساس شور خواهد بود قطعات "یا رسول الله" ، "علی نور"، "شوق وصال"، تصنیف‌های "فغان"، "عاشقانه"، "جان عاشق" و دو نوازی‌های "رباب و دیوان" و "قانون و کمانچه" و ... اجرا می‌شود.

در بخش دوم تصنیف‌های "انتظار باران"، "باران" و قطعه کردی "نم نم واران" به همراه تکنوازی‌های قانون و دیوان، دف نوازی و ... نواخته می‌شود.

گروه یاوران که از سال 1378 کارش را آغاز کرده، ارائه موسیقی عرفانی را به عنوان سبک خاص خود در پیش گرفته است که در آن ریتم، کلام و هم خوانی و تلفیق و ترکیب سازهای ایرانی و کوبه‌ای را محور قرار داده است.

نوشین عقیقی را در این اجرا فرهاد رشیدی (تنبور- همخوان)، مینوقاسم پور (قانون)، فرین سرداری(رباب)، نیوشا بریمانی(کمانچه)، حسین محمدحسینی(نی)، سهیل سان احمدی (دیوان)، پدرام کیانفر(تنبک)، همراهی می نمایند. ضمن آنکه شیوا قدردان، مهرنوش جوادی، بهناز چنگیزی، شاهد پاس بخش، نسیم جلالی، مانا ساعدی، سیمین اسکندانی و سید امین موسوی گروه دف نوازان یاوران هستند.

یاوران ساعت 18:30 چهارشنبه 6 شهریور، پنج‌شنبه 7 شهریور و شنبه 9 شهریور در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهند رفت.

کد خبر 61305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز